Stitch Friends

donderdag 10 september 2009

Teresa Wentzler - The Castle

eindelijk, klaar !
ik ben er erg trots op, maar ook erg blij dat het eindelijk af is !
en ruim op tijd vor mijn dead-line van 7 oktober !
********************************************************
finally, done !
I'm very proud, but also very happy that it's finally finished !
and well before my dead-line of Oktober the 7th !

Teresa Wentzeler - The Castle
11 draads zwart Jobelan
170 x 198 kruisjes / stitches

ik heb geen idee hoe lang ik er precies over gedaan heb ( ik heb het een aantal keren aan de kant gelegd ), maat het leek een eeuwigheid !
voor zover mogelijk het ik het patroon gevolgd en de orginele aangegeven DMC kleuren gebruikt, plus wat metalic garen voor wat special effects.
sommige kleur combinaties zien er heel anders uit op zwart stof, dus op een aantal plaatsen heb ik ipv voor de gecombineerde kleuren, voor 1 kleur gekozen.
de rotsen aan de zijkant heb ik weggelaten, en de sterren in de hemel toegevoegd.
ik ben er blij mee, ik heb het gevoel dat dit nog wel de essentie van de patroon weergeeft, met wat extra's van mezelf.
********************************************************
I have no idea how long it took me to stitch this, ( I have put it aside a couple of times ) , but it seems like an ethernathy !
I followed the chart , and uses the charted DMC colors for as much as possble, and added a few metalic threaths for some special effects.
some color combinations look very different on black fabric, so here and there I have used not the combined colos, but just 1 color.
the rocks on the side I have left out, and added the starts in the sky.
I am happy with it, I feel that this does still capture the essence of the design, with a few extras from me .

vandaag ben ik bij de lijstenmaker geweest, en ik heb een zilver kleurige lijst uitgezocht.
de kosten komen waarschijnlijk uit op, ongeveer 185 euro...........
*************************************
today I went to the framer, and picked out a nice silver frame.
the total costs of framing will be about 185 euro.....................
in dollars that would be a bit more then 185 , in pounds a little less then 185 , just to give you an idea !

15 opmerkingen:

Anoniem zei

What a spectacular finish!! You should be very proud!

Michelle zei

Congratulations on the finish! It is stunning - I also love Teresa Wentzler designs!

Elisa zei

wow...well done...what a magnificent HD....it's gorgeous

Chiloe zei

Waow!!! You did it !!! Great job !!!!!

Mylene zei

WOW! That sure looks stunning!!! Congrats!

Miriam zei

S.C.H.I.T.T.E.R.E.N.D!!!

Een kunstwerk is het geworden, zeker iets om trots op te zijn.

Groetjes
Miriam

Lisette zei

Way the go. Very nice. Good job!

What will be the next one?

Sjoukje zei

Het is erg mooi geworden, gefeliciteerd! En ongelofelijk he, die kosten voor inlijsten... Maar zo'n mooi werk is het wel waard.

Dawn T. zei

Wow!! It is stunning!! Great job:)

Annette zei

Wat is hij prachtig gewordne.
Heel netjes gemaakt.
Wat een dure hobbt inlijsten, maar zal zeker erg mooi worden.

Olga zei

Congratulations! This is an amazing finish!I love the stars in the sky - a great addition!

Babs zei

185 euro voor een mooie lijst is volgens mij geen geld. Ikea en Hema lijsten voor zulke mooie werken doen volgens mij afbreuk er aan.

Hij is heel erg mooi geworden, ben benieuwd naar je nieuwe werk.

Babs

Felicity zei

Simply gorgeous fininsh. You should be very proud of your work!

http://ingridsknitting.blogspot.be/ zei

Dit is echt een juweeltje , verbluffend mooi Wendy !!!!! Gefeliciteerd !!!!!!

Laural zei

All these days I missed this beautiful finish? Ah!

It's very lovely and the frame you describe sounds like it will be perfect. I can't wait to see it all framed up.