Stitch Friends

zondag 4 januari 2009

meer zeemeermin - more mermaid

de zeemeermin gaat nu echt op het einde aan.
nog een week of wat flink doorwerken, en dan denk ik dat ik toch al aan de kraaltjes zal kunnen beginnen.
ik heb de aangegeven plaatsen van de kraaltjes al opgevuld met kruisjes, zodat je straks geen "gaatjes " ziet in het borduurwerk.
het gedeelte wat ik nu nog moet is wel wat bewerkelijk, een kruisje groen hier, 2 kruisjes bruin daar, dus echt snel gaat het niet.
maar we komen er wel !
************************************************************************
my work on the mermaid is reaching the end.
If I continue for a week or so, I'm sure I can start then with the beading.
I have already filled up te "gaps "for the beads with stitches, so there will not be any open spaces in my work.
the part that I have to do now is a part where there many single stitches, a stitch green here, 2 stitches of brown there, it doesnt go very fast.
but I'll get there !


aan het kasteeltje heb ik niet zoveel meer gedaan, maar dat is eigenlijk ook bedoeld als klein werkje dat gemakkelijk mee te nemen is.
helaas heb ik heb nog niet nodig gehad, om tijd te vullen, en ik vind de zeemeermin nog veel te leuk om mee verder te gaan, dus dit zal even moeten wachten, op een "uitzit moment " of een frustratie-pauze.

*********************************************
I haven't done that much on the little castle, but that is ment as a travel-project.
unfortunatly I haven't needed that, to pass the time, and I enjoy working on the mermaid so much, that the little castle will have to wait, for a passing-time moment, or a frustration break.


gelukkig heb ik geen dead-line die ik per-se moet halen, ik hoe er sowieso niet van om per-se te moeten borduren omdat iets af moet zijn.
sommige mensen stellen een heel schema op, die dag dat werkje, en dan de dag erna weer een anders, maar ik weet zeker dat dat voor mij niet zou werken, daar ben ik veel te eigenwijs voor !
***************************************************************************
luckaly I don't have a dead-line, I don't like having to stitch becourse I have to get something finnish by a serten time.
some people have a compleet shedule,today this work, tomorrow another, but that would not work for me, I am much to stubbern for that !


ik vind het zelfs vaak vervelend als een werk bijna af is, zeker als ik het erg leuk vond om te doen.
toch een soort van afscheid nemen.....
**************************************************
it even often bothers me whem I've almost completed a project that I loved to do.
it feels like saying goodbye, in a way.....


maar ik heb nog genoeg in de planning zitten, en voordat dat allemaal af is heb ik vast alweer heel wat nieuwe interssante projecten gevonden !
************************************************************************
but I have more than enough other projects planned, and before I have finnished all them, I will probably have found many more interesting projects to do !

6 opmerkingen:

Ingrid Krosse zei

De zeemeermin wordt inderdaad erg mooi hoor, ik ben er nog niet eens aan begonnen, wwet je nog dat je mij dit patroon hebt opgestuurd?
Ik ben inmiddels wel met de nodige andere dingen bezig, maar het wordt tijd om eens een beetje te gaan sorteren en op te ruimen, ik heb zo veel.
Groetjes, Ingrid

Wendy zei

Wow, je zeemeermin is ook al mooi gevorderd! En het kasteeltje ziet er wel heel leuk uit!

Erna zei

Wat wordt ie mooi zeg,en het was vast leuk om aan te werken.
Groetjes,Erna

Sjoukje zei

Ze wordt prachtig! En dat kasteeltje is ook ontzettend leuk. Dat gevoel van afscheid nemen van een werkje herken ik wel, ik heb het met borduurwerken (hoewel ik bij sommige blij ben dat het eindelijk geklaard is) maar ook met heel mooie boeken. Jammer dat het voorbij is. Maar er is nog heel veel meer moois.
Groetjes, Sjoukje

Olga zei

Wow! Your Mermaid is absolutely stunning!

Tanja zei

prachtig die zeemeermin! Mooie kleur groen ook.

Voor mij werkt een schema ook niet echt, ik werk aan waar ik op dat moment zin in heb, en alles komt dan wel een keertje af.

Tanja