Stitch Friends

donderdag 4 december 2008

bling bling !

ziezo, tijd om de vorderingen aan mijn zeemeermin Deepest Love te showen !
helaas heb ik de laatste dagen niet zo heel veel tijd gehad om te borduren, maar dat komt door al die Sinterklaas spanning !
toch vind ik dat ik al aardig ben opgeschoten.
de staart is grotendeels af.
dat zijn allemaal grote stukken, dus daar vlieg je nogal snel doorheen.
het zeewier is ook klaar, en ik ben begonnen aan de sluier.
het wit dat je ziet is een combinatie van B5200 ( orgineel naar patroon ) en een parelmoer glanzende draad die ik meegeborduurd heb.
hierdoor krijg je een parelmoer glans in het borduurwerk, een soort bescheiden bling bling zeg maar !
geen idee welk merk, maar ik vind het erg mooi worden .
de draad is erg dun, en geeft een beetje mee, maar is niet zo stug als de DMC Light Effects.
over het algemeen gaat het borduren dus iets beter, maar de draad glipt snel uit de naald, en als je iets moet uithalen kun je het helemaal vergeten, dan trek je de draad stuk, of hij rafeld zo zeer dat hij niet meer te gebruiken is.
maar tot nu toe valt het wel mee, alhoewel ik wel begin met knoopjes ipv gewoon de draad "aanmaken " anders ben ik na een paar kruisjes mijn parelmoer draad alweer kwijt.

ik ben erg tevrden met het resultaat tot nu toe, en ondanks dat het meerendeels groen tinten zijn gaat dit nog lang niet vervelen !

2 opmerkingen:

Sanderijn zei

Heeeeel erg mooi Wendy! Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!

Anoniem zei

Ik zie de glitters al...........
Ben ijverig bezig aan de spullen voor de Kerstmarkt. Zijn wel leuke dingen bij.


groetjes